مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: با وجود برخی چالش‌ها، مذاکرات در مسیری درست پیش می‌رود و در چند روز آینده مشخص خواهد شد که تلاش‌های فعلی به چه چیزی منجر خواهد شد.

مدیرکل آژانس: مذاکرات وین در مسیر درست پیش می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، رافائل گروسی با بیان اینکه آژانس تلاش‌های خود را برای حمایت از دستیابی به توافق و اطمینان از اجرا و پایبندی به آن افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: «مذاکرات با وجود چالش‌های دشوار در مسیر درستی پیش می‌رود».

گروسی افزود: «دستیابی به توافق ظرف چند روز موضوعی سخت و پیچیده است؛ اما غیرممکن نیست و در چند روز آینده مشخص خواهد شد که تلاش‌های فعلی به چه چیزی منجر خواهد شد».

وی تصریح کرد: «تاکنون هیچ توافقی در مورد موضوع هسته‌ای ایران حاصل نشده است؛ اما امید برای دستیابی به توافق همچنان وجود دارد و قطع نشده است. دشواری‌ها اکنون وجود دارد و ادامه خواهد داشت؛ اما باید برای حل یک به یک آنها کار کرد».

گروسی اعلام کرد: «برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک باید از نزدیک مراقب باشیم و صبور باشیم و ایران را به همکاری دعوت کنیم».

وی گفت: بدون تعهد و همکاری همه طرف‌ها، توافقی حاصل نخواهد شد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: «بحث در حال حاضر در سطح سیاسی این است که طرف‌های مذاکره، چه می‌خواهند و مهم‌ترین سؤال این است که آیا بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ امکان‌پذیر است یا خیر؟».

گروسی در بخشی از این گفت و گو ادعا کرد که آژانس نگران وجود مواد هسته ای اعلام نشده در سایت های ایران است.

وی از ایران خواست همکاری کند و به سوالات آژانس پاسخ و اجازه دسترسی کامل به دستگاه های نظارتی بر تاسیسات هسته ای ایران را بدهد، زیرا بدون تعهد مقامات ایرانی و همکاری همه طرف ها، هیچ توافقی حاصل نخواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.